Die sikkimensis 'en zijn inderdaad reusachtig geworden, die worden na de eerste vorst pas ingepakt. Ook hier is dat een lastig probleem, waar laat ik al dat beschermingsmateriaal tijdens het groeiseizoen...

Het antwoord voor mij is overal een beetje, palen gaan op men plat dak, overige hout allemaal in de garage en de dakjes blijven in zijn geheel en verdwijnen in en achter het tuinhuis. Ook de noppenfolie verdwijnt allemaal in het tuinhuis. Ik denk dat iedereen ook dit probleem heeft. De tuin volledig overkappen is hier ook mijn wens maar dat is helaas niet te doen en niet betaalbaar.
Het zijn inderdaad wel enorme bouwwerkjes maar elke 'handige Harry' vind het wel leuk dergelijke dingen in elkaar te knutselen denk ik

Het leukste moment is off course als ik ze in de lente weer terug mag afbreken. Men palmen verplichten me zo'n grote huizen te bouwen, ze groeien zo snel dat ik tot nu toe ieder jaar moest vergroten. Zoals ik al zei hoop ik dat ze nu wat gaan temperen in de hoogte want die hoogte is wel lastig. Toch wist ik goed waaraan ik begon en heb ik het er met plezier voor over. Mijn buren en elke bezoeker staat steeds met bewondering te kijken naar men tuin en ik kan elke dag genieten van zulke prachtige grote palmbomen

De uitdaging is net het leukste aan onze hobby toch ?

En nog een belangrijk puntje, met dergelijke winterbescherming slaap ik een hele winter met een gerust hartje. Ook de stormen zijn geen bedreiging meer. Ik ben zo iemand die het altijd meteen goed wil doen en niet houd van half werk