Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Op dit forum kan je je foto's en YouTube video's delen met andere leden van het forum. Zet video's tussen youtube - tags.

Re: Dimi's exotisch hof'ken !! ;-)

Berichtdoor Exotic Life op 02 okt 2014 10:12

Waterboyke schreef:
Hey Robbin, fijn je hier nog eens te zien en dank je :thumb_up: Ik kijk er geregeld naar uit maar voorlopig laat de Phoenix nog geen bloemknoppen zien. Hij is nu het formaat zoals jouwe was toen ik een paar jaar geleden bij jouw was dus bloei zal nu wel niet lang meer duren, hopelijk volgend jaar. Kun jij steeds de knoppen al zien zitten in het najaar bij jouwe dan ? De Parajubaea is echt geweldig en ben ik heel fier op. Doet het heel goed en is dit jaar flink gegroeid, stam begint ook goed dik te worden. Hij word dan ook verwend hier tijdens de winter en krijgt samen met de Washi niet veel vorst, soms eens -5 als minima maar meestal net onder het vriespunt en steeds ook droog en beschut natuurlijk. Wanneer ben je terug in Nederland, ik kijk uit om jouw Phoenix en Washi nog eens te bewonderen. :thumb_up:

Mijne bloeit de afgelopen jaren indirect 2x in het jaar. Vaak verschijnen er in het najaar al de eerste bloemen die vervolgens pas in het vroege voorjaar tot uiting komen. Direct na de bloei, worden er weer bloemen geproduceerd die vervolgens in de zomer bloeien. Ik denk overigens dat de mijne een vrouwelijke vorm betreft.

Vorige week heb ik enkele prive tuinen kunnen bekijken in Tasmanie. Het klimaat is daar vooral in de winter zachter maar onze nachttemperaturen gedurende de zomer lijken hoger te liggen. Ik liet hem daar een foto zien van jouw Parajubaea, en nu ik deze nieuwe update ziet lijkt de groeisnelheid daar maar een fraktie hoger te liggen. Afhankelijk van mijn besluiten (Werk, Buitenland, Reizen, etc) plant ik hem mogelijk volgend voorjaar als nog uit.

Ik kom iets eerder terug als gepland zo rond de maandwisseling van Oktober/November. Vertoef nog anderhalve week in Australie waarna ik met een paar weken Thailand afsluit voordat ik onze koelere contreien weer eens opzoek. Tussendoor heb ik wel eens foto's ontvangen maar ik ga als het weer niet teveel omslaat ongetwijfeld verbaasd staan van de groei die de tuin heeft doorgemaakt dit jaar.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 02 okt 2014 14:50

Wat staat de glaucum er trouwens belachelijk mooi bij zeg!
In kuip ingegraven of gewoon in volle grond?
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor JmC4c op 02 okt 2014 17:14

Die staat in volle grond, ik keek er ook verwonderd naar ;)
En staat er inderdaad prachtig bij :thumb_up:

Dimi, alle plantjes zijn opgepot en gelabeld :tong:
:thai: voor nog eens de benaming erbij te schrijven :)
JmC4c
Bedrijven

502 bedankjes

Berichtdoor Alexander op 03 okt 2014 05:49

Waterboyke schreef:Leuk berichtje J-M, thanks :thai: Ik vond het ook heel fijn om nog eens met een gelijk gestemde ziel over plantjes te kunnen kletsen. ;) Weet je de namen nog van de zaailingen :tong: Die in pot is de Manipur en die meerdere uit de tray's zijn de 'echte' takil (kalamuni) Meteen labelen en met klevertjes :mrgreen:

Thx voor de tip Peter, is misschien een ideetje die bamboe-mat :thumb_up:

Leuke vergelijking Sylvan, die had ik nog niet gehoord Centerparks :D Ja die bikini girls mis ik ook wel ja, waar zijn de palmvriendinnen ? (a)

Dank je Erna :thai: Heel fijn om een compliment van jullie te krijgen :thumb_up:

Thanks voor je reactie Rick. Leuk dat je het nog herinnert van in het begin. Het is inderdaad een serieuze verandering geworden in een paar jaar tijd. Even voor en na foto's naast elkaar zetten.

2008
Afbeelding
2014
Afbeelding

Afbeelding

Hey Robbin, fijn je hier nog eens te zien en dank je :thumb_up: Ik kijk er geregeld naar uit maar voorlopig laat de Phoenix nog geen bloemknoppen zien. Hij is nu het formaat zoals jouwe was toen ik een paar jaar geleden bij jouw was dus bloei zal nu wel niet lang meer duren, hopelijk volgend jaar. Kun jij steeds de knoppen al zien zitten in het najaar bij jouwe dan ? De Parajubaea is echt geweldig en ben ik heel fier op. Doet het heel goed en is dit jaar flink gegroeid, stam begint ook goed dik te worden. Hij word dan ook verwend hier tijdens de winter en krijgt samen met de Washi niet veel vorst, soms eens -5 als minima maar meestal net onder het vriespunt en steeds ook droog en beschut natuurlijk. Wanneer ben je terug in Nederland, ik kijk uit om jouw Phoenix en Washi nog eens te bewonderen. :thumb_up:

Dat ziet er zeer mooi uit! Van een saaie doorsnee tuin naar een subtropisch paradijs!
Ik heb het idee dat het daar kleige grond is, dus behoorlijk vruchtbaar. Dat helpt ook een stuk. Zeker met die bananen.

Al met al een voorbeeld voor veel andere tuinen, en hopelijk de nieuwe trend! Zeker al je de vele treurige afgrijselijke steentuinen in Nederland ziet!

Chapeau!

Alexander
Alexander

33 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 29 okt 2014 22:30

Sinds gisteren ben ik terug op Nederlandse bodem, en oh wat is het hier gruwelijk koud. Heb eens snel een kijkje genomen in de tuin en constateerde dat de Phoenix ook nu nog vol in bloei stond. Ik moet eens beter kijken, maar mocht hij dit jaar nog de bloemknoppen produceren voor volgend jaar, zou het dit jaar dus zelfs drie bloeimomenten zijn. Overigens zitten de bloemen aanmerkelijk hoger, een mooi bewijs dat de stam nu flink de hoogte aan het ingaan is.
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor s.janssen op 29 okt 2014 23:36

En dat te weten Robbin dat het voor deze tijd van het jaar al warm is, kan je na gaan ;)
maar de volgende keer wil ik graag je koffer dragen als je naar de andere kant van de aardkloot verkast ;)
The forest abounded with beautiful objects ; among which the treeferns were, with their bright green foliage and the elegant curvature of their fronds, most worthy of admiration. Charles Darwin 1832
s.janssen

284 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 30 okt 2014 09:54

En kun je nagaan hoe onze exotische planten zich hier dus moeten voelen :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 11 nov 2014 15:36

s.janssen schreef:En dat te weten Robbin dat het voor deze tijd van het jaar al warm is, kan je na gaan ;)
maar de volgende keer wil ik graag je koffer dragen als je naar de andere kant van de aardkloot verkast ;)

Pak dan je spullen maar alvast want ik vertrek nog liever vandaag dan morgen. :lol:
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 11 nov 2014 18:50

Thx Robbin voor de info omtrent de bloei bij jou Phoenix. Drie maal bloei dit jaar is wel heel knap :thumb_up: Ik ben heel benieuwd of ik volgend jaar bij mij ook al bloei mag verwachten, voorlopig nog steeds niks te zien maar het lijkt erop dat het elk moment kan gebeuren. Dus ergens verwacht ik het wel volgend jaar, ik laat het zeker weten. Ook de info over de Parajubaea is fijn om te horen dank je :thai: Het is echt een pareltje aan het worden en de stam is dit jaar verdubbelt in dikte en hoogte. Gaat nu ze'n derde winter in volle grond tegemoet. Ga je de jouwe niet uitplanten in volle grond bij je eigen stekje, krijg je achteraf geen spijt dat die bij je ouders staat en niet bij jouw... ;)

Aan alle anderen bedankt voor de leuke reacties allemaal ! :thai:

Meteen ook maar weer wat nieuwe herfstfoto's mee posten he ;) (klikbaar)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tetrapanax krijgt een serieus stammetje...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Dimi Exotisch Hofke

396 bedankjes

Berichtdoor Jozef op 11 nov 2014 21:40

Dimi nog een paar van die zomers en winters zoals afgelopen jaar en je hebt een soort van Jurassic Parc..
Geweldige foto's. :thumb_up:
Gr. Jozef
Jozef

604 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Foto album en video