![]() | 45 bedankjes |
![]() | 45 bedankjes |
Waterboyke schreef:Pieter, op die foto van jou is dat erg moeilijk te zien natuurlijk omdat het nog zo klein is en geen blad te zien enz... Zoals Niek ook al aangeeft is bij de Tinctoria ook rode beharing mogelijk maar dus niet zo overheersend zoals bij Manicata wel het geval is. Feit is ook dat een echte Manicata snel groot word. Als je een klein plantje hebt zal het eerste jaar nog meevallen maar het tweede jaar word die al flink en dat vind ik toch ook een opvallend verschil.
@Hendrik, wat het zaaien betreft...Ik zou zeggen probeer het, voor het geld moet je het niet laten. Ik heb trouwens ook de tip gekregen om eventueel zaad op te vangen van mijn Manicata's. Ze bloeien elk jaar enorm, ik zie nu zelfs al serieuze bloemen klaar zitten. Hoe de bevruchting in elkaar zit heb ik helemaal geen verstand van, hoe je kan zien wat vrouwelijk of mannelijk is weet ik ook totaal niet, dus ik weet niet of ik wel kiemkrachtig zaad aan de bloemen krijg ?Misschien iemand met meer verstand van zaken die hier wat over kan vertellen ? Als ik bruikbaar zaad zou krijgen aan mijn Manicata dan zal ik dit ook zeker willen verspreiden onder de palmvrienden
![]() | 34 bedankjes |
![]() | 856 bedankjes |
![]() | 45 bedankjes |
![]() | 284 bedankjes |
![]() | 45 bedankjes |
![]() | 396 bedankjes |
![]() | 856 bedankjes |
![]() | 45 bedankjes |
Keer terug naar Plantenidentificatie
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten