afzien

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

afzien

Berichtdoor turtleboy op 30 jun 2010 10:59

Deze warme dagen is het echt afzien op de werkvloer.Eergisteren temperaturen van 37 en hoger terwijl de baas lekker in zijn kantoor zit met airco.Amerikaans bedrijf hé ,dan weet je natuurlijk al hoe laat het is.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Re: afzien

Berichtdoor lapalmeraie op 30 jun 2010 11:33

Hét moment om promotie te vragen (al was het maar om een half uurtje in het bureau te kunnen afkoelen) :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 30 jun 2010 12:37

Hoi Bert, die heb ik mijn veranda ook zoals je weet! enig verschil is dat ik er snel doorheen loop en jij in die temp. moet werken! Een geluk is dat het nooit zolang duurt dat hete weer :P
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor amourath op 30 jun 2010 13:01

Ik zou liever zonder airco zitten... vind ik vreselijk die articiciële lucht! De warmte doet me niks, ik vind het zalig dat het nu eens zomer is en dan komen ze hier de airco op 16°C zetten :shock: Na de strijd om de radio (ik wil geen voetbal!) is het nu de strijd om de airco, we zitten op een 20° compromis nu :lol:

Thuis is het op m'n bureau nu ook 32 graden en dat vind ik prima! Die constante temperatuursschommelingen zijn super-ongezond, dan loop je de hele zomer te snotteren! Typisch menselijk zeker, altijd maar dat zagen en klagen... eerst te koud, dan te nat, nu te warm... altijd wel iets!
Laatst bijgewerkt door amourath op 30 jun 2010 14:21, in totaal 1 keer bewerkt.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 30 jun 2010 13:08

Hoi Meisje , dat is nu eenmaal een eigenschap van het mensenvolk! een hond zucht en draait eens met zijn ogen! en rolt net zoals een paart lekker door het gras heen! :P
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 30 jun 2010 13:30

Hier wel airco maar ook het circus erbij dat amourath beschrijft.
Wanneer mag hij aan, wanneer niet. Die er juist onder hebben 't koud de anderen voelen 'm niet.
Noem maar op. In een bureau met veel PC's is het natuurlijk wel snel té warm.

Probleem is dat velen de neiging hebben om de temperatuur in te stellen als de thermostaat van hun verwarming. 20°C is echter heel koel voor een airco! Hier staat hij op 24°C dat is meer dan koel genoeg.
Hier hebben we de airco dan ook éénmalig ingesteld. Enkel de aan/uit knop mag nog bediend worden.
In het intructieboekje van m'n nieuwe auto hadden ze dat trouwens mooi opgelost; daar geven ze aan dat de waarden niet als °C maar als 'comfortniveau's' geïnterpreteerd moeten worden. Slim. 8-)
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Christophe op 30 jun 2010 13:32

Yep, het zijn de grote temperatuursverschillen bij een airco die ongezond zijn. Ik zet de airco daarom thuis doorgaans gewoon een aantal graden lager zodat het opnieuw aangenaam wordt. Maar voorlopig vind ik de hoge temperaturen nog prima hoor! We hebben er zolang op gewacht! De airco blijft nog even opgeborgen ;)

Christophe
Christophe
Beheerder
Beheerder

222 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 30 jun 2010 13:41

Hier geen airco op het werk, ik werk dan ook als vuurvastmetselaar in een staalfabriek. Dus ook geen korte broek, t-shirt en slippers maar vlamwerende kleding, bouwvakkerslaarzen en helm op.
Wie wil er met mij ruilen ? :roll:
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor amourath op 30 jun 2010 13:47

lapalmeraie schreef:Hier wel airco maar ook het circus erbij dat amourath beschrijft.
Wanneer mag hij aan, wanneer niet. Die er juist onder hebben 't koud de anderen voelen 'm niet.
Noem maar op. In een bureau met veel PC's is het natuurlijk wel snel té warm.

Probleem is dat velen de neiging hebben om de temperatuur in te stellen als de thermostaat van hun verwarming. 20°C is echter heel koel voor een airco! Hier staat hij op 24°C dat is meer dan koel genoeg.

Hier ook overal pc's maar dan nog, de zon zit nergens binnen (zonnewering overal) en de deur naar de veranda (daar is het wél warm) kan dicht... dus ik zie het probleem niet. Ik zit natuurlijk vlak onder 2 zo'n roosters en de mannen vlak naast een raam dus ik begrijp wel dat het daar warmer is, maar het is écht niet onwerkbaar warm hoor, 't zijn gewoon luxebeesten :) Dus zit ik nu met een winterpull in mijne frigo... :| Want de ruimte is groot en hoog waardoor die airco nooit aan die 20° geraakt en dus constant blijft blazen...
't Probleem is ook kledij: mannen worden geacht met een lange broek te komen werken, terwijl wij rokjes en sandaaltjes hebben en ons veel meer kunnen kleden op de warmte. Nadeel is dan dat je tenen bevriezen op kantoor maar ach... 8-)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 30 jun 2010 15:31

Een rokje staat mij inderdaad niet :roll:

Hier is het ook grote zaal (open landschapskantoor) met zo'n 55 werkposten met draaiende computers + de zon de hele dag binnen... De temperatuur loop hier dan ook vrij snel op.
Ik zit eigenlijk het hele jaar door in een T-shirt. 8-)
Maar voor mij geeft dat niet hoor die warmte. Juist lekker. En in de winter ben ik blij met de vrieskou.
Dat zijn toch de charmes van dit klimaat nietwaar. Anders ging ik wel bij mijn schoonpa in Afrika wonen ;)

Eigenlijk, nu ik er aan denk... kunnen we de warme werkplek ook in ons voordeel gebruiken.
Morgen allemaal zaaibakjes meenemen naar 't werk :lol:
lapalmeraie

856 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips