lapalmeraie schreef:@retep43: ik neem aan dat de adapter meegeleverd wordt bij die spotjes?
En hoe bevestig je ze op de pot/de grond? Zit er een spies of i.d. bij?
Vrgr
Niek
@ niek
mijn trachy's waren ook relatief klein toen ik ze kocht, maar die heb ik in potten staan
en de eerste 2 winters onder het zonnescherm gezet met wat stro om de potten, en wat tempexplaatje losjes eromheen. de bladeren zijn dan ook nooit kapot gegaan, dus
toch een verschil met trachy's die in de volle grond moeten overwinteren.
Ik zie dan ook geregeld topics op andere forums waar veel trachy's erg beroerd de winter zijn doorgekomen of zelfs het loodje hebben gelegd, en dat waren allemaal exemplaren die in de
volle grond stonden.
De mijne waren in het begin +- een meter hoog, en nu zijn ze de 2 meter al voorbij,
en dat terwijl ze nog steeds in potten staan, en wordt mij wel eens geadviseert dat ik ze
beter in de volle grond kan plaatsen, omdat ze dan veel beter en sneller groeien, maar
daar hebben de mijne dus heel geen moeite mee, en worden de nieuwe bladeren ook alleen
maar groter en groter, dus zijn ze imo beter af in de pot dan in de grond.
De spotjes zijn eigenlijk vijverspotjes voor onder water, dus gegarandeerd waterdicht,
dus ideaal om ze als planten verlichting te gebruiken. Ze werken dus op een adapter,
en verbruiken maat 3 watt of zo, dus nog zuinig ook. Ze hebben alleen geen spies.
Ik heb ze dan ook gewoon los in de potten gelegd, en dat werkt prima.
Ze waren normaal 25 euro per 3, maar ze waren in het voorjaar in de aanbieding voor maar 15 euro, maar ik denk dat die 8,99 voor waar ze nu aangeboden worden, per stuk is, dus 27 euro voor 3 stuks, dus duurder dan in het voorjaar, maar dan haal ik maar 1 setje. Maar als het er weer 3 zijn, dan koop ik het hele rek leeg, want voor dat geld zul je dat snel niet meer vinden, en dan ook nog eens 2 of 3 jaar garantie, en dat is toch erg knap voor een made in china product.