Groetjes uit zone 8 ! (soms eens 8a, soms eens 8b, maar de laatste twee jaar misschien wel zone 7

Hoewel ik al enkele jaren een exotische tuin heb, durf ik ondanks de twee laatste winters toch verder gaan dan een Trachycarpus F. De Wagnerianus is er nu ook bij, en de C. Humulus durf ik ook, ze hebben als kleine exemplaren de laatste winter heel goed overleefd. Toch had ik twee kleine Trachy's ook met verrote speer na de winter, die ik er uitgetrokken heb, en toch weer aardig bladeren maken.
Tegenslag heb ik altijd met kleinere exemplaren van Washingtonia, en ik heb mij een nieuwe kleine Phoenix Canariensis aangeschaft omdat de oude maar geen forse bladeren ontwikkelde. Nochthans praatte ik er tegen. EenPhoenix Roebelini doet het nochtans beter. (sorry voor spelfouten).
Ik heb nu een mooi kleiner exemplaar (-50 % in aveve) aangeschaft van een Butia Capitata, volgend jaar plant ik deze uit. Ik koop ook nog een Sabal Minor en een Jubea.
Nee het zijn niet allemaal kleine palmjes, die ik heb. Toen ik vijftien jaar geleden een Trachy voor 250 fr kocht, en uitplantte, kan ik nu genieten van deze zelfde palm die ondertussen vier meter hoog is, met een echt dikke stam.
Naast palmen heb ik ook nog andere exoten in de bescheiden tuin staan. Ik heb er een website over gemaakt, die nog in het Nederlands moet vertaald worden. Wat ik zeker zal doen.
http://users.telenet.be/exotic-garden
Voor de toekomst zal ik nu nog het achterste deel van de tuin aanleggen, deels een palmentuin, deels andere exoten zoals boomvarens, yucca Rostrata, winterharde agaves en cactussen, tetrapanax, fatsia, Agapanthus, musa Basjoo. Dit nabij een overdekte zitplaats waar we vooral 's avonds kunnen genieten van het zicht op dat deel.
Ik heb op dit forum al heel mooie foto's gezien en echt interessante topics die me zeker vooruit zullen helpen.
Groetjes, Koen