Grasmaaisel bij onze bananen

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Grasmaaisel bij onze bananen

Berichtdoor amourath op 10 aug 2010 16:16

De bladeren zien er ook vervormd uit, of is dat de foto die een verkeerd beeld geeft?
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor jaak op 10 aug 2010 16:56

@ amourath:het blad dat ik zelf heb open gerold is niet vervormd maar voelt wat slapper dan de andere bladeren aan.
de nieuwe sigaren komen toch maar op een eigenaardige manier tevoorschijn,misschien omdat de bladeren langer worden dan normaal :?:
afwachten maar :|

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
jaak
Moderator
Moderator

156 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 10 aug 2010 17:25

Vervormd omdat ze geen vrij spel hebben doordat het vorige blad nog niet ontrold is. Maar dat is in mijn ogen slechts tijdelijk. Zodra het blad open vouwt komt dit goed denk ik. Idem voor stevigheid en kleur vermoed ik. Ik volg het alleszins op de voet op. Zodra het misgaat grijp ik in, maar vooralsnog ben ik hoopvol. Moet er wel bij vermelden dat ik, net als Jaak zo te zien, slechts een dun laagje heb neergelegd.

In de pot bij de sikkimensis is nog niet veel te zien. Bij de Canna's ook niet meteen.
De lasiocarpa wel, maar ook daar onzeker of het door het gras komt.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor shusui op 10 aug 2010 17:38

Je kan je planten ook forseren natuurlijk...
In het voorjaar werk ik heel wat mest in onder de grond, en enkele weken geleden hebben de bananen elk ongeveer een halve kruiwagen verteerd paardemest gekregen. Ze groeien redelijk snel (wel niet zo snel als sommige hier vernoemen over hun groeiresultaten :roll: ) , maar zijn wel gezond en stevig.

Ter vergelijing: bij die felle storm enkele weken terug heeft een grote notenboom het hier begeven, veel takken enzo uit bomen, maar als er 5 bananenbladeren over waren is het veel...
Ik vraag me af hoe die grasmaaisel bananen gaan reageren op zo'n wind.

Gr, Sven
shusui

193 bedankjes

Berichtdoor rg14 op 10 aug 2010 18:47

jaak schreef:@ amourath:het blad dat ik zelf heb open gerold is niet vervormd maar voelt wat slapper dan de andere bladeren aan.
de nieuwe sigaren komen toch maar op een eigenaardige manier tevoorschijn,misschien omdat de bladeren langer worden dan normaal :?:
afwachten maar :|

groeten, Jaak

bij mij komen de nieuw stengels ook op zo'n rare manier naar boven, maar dat komt niet door die bladeren die nog niet helemaal uitgerolt waren, want bij mij was het blad ervoor al wel uitgerolt en toch is die stengel ook zo.
rg14

3 bedankjes

Berichtdoor djoeke op 10 aug 2010 21:34

Hier rolt het blad van de basjo ook maar raar en slap uit .
ligt ong. een 30 cm gras rond , heb ook een zijscheut volledig onder het gras gestoken , ga dit morgen eens checken en dan verder meer hierover .
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
djoeke

131 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 10 aug 2010 21:51

lapalmeraie schreef:Nee hoor, dat valt wel mee.
Indien je ze er wilt afhalen, in het najaar als reserve bijvoorbeeld, kun je hier zien hoe. ;)

Vrgr
Niek

Txs Niek.
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 11 aug 2010 17:18

Tot op heden hier nog geen problemen met het gras, en als ik het gras weghaal duidelijk rottings/verteerproces te zien, ruikt overigens niet. Echt een versnelling aan de groei, durf ik niet te zeggen doordat ik nou meer op let lijkt het alsof het sneller groeit. De grond bleef nu wel vochtig door het gras, en dat kreeg ik normaal nooit voor elkaar dus dat is voor mij toch een pluspunt. Mocht de banaan nu binnen 7 dagen weer een blad uitrollen dan heeft het gras wel degelijk nut hier want dat is hier namelijk deze zomer nog niet eerder gebeurd... Ja, mijn Washingtonia groeit sneller als de bananen... :roll:

Overigens heb ik het uitgeprobeerd bij een sikkimensis. Ik las in het andere topic dacht ik dat juist Musa basjoo totaal niet van hoge hitte houd wat opgewekt wordt door dit gras? Misschien is dat de reden waarom de Musa basjoo nu bij jullie het blad er enigzins raar uit laat komen...

Robbin
Exotic Life

57 bedankjes

Berichtdoor rg14 op 11 aug 2010 20:44

Exotic Life schreef:Tot op heden hier nog geen problemen met het gras, en als ik het gras weghaal duidelijk rottings/verteerproces te zien, ruikt overigens niet. Echt een versnelling aan de groei, durf ik niet te zeggen doordat ik nou meer op let lijkt het alsof het sneller groeit. De grond bleef nu wel vochtig door het gras, en dat kreeg ik normaal nooit voor elkaar dus dat is voor mij toch een pluspunt. Mocht de banaan nu binnen 7 dagen weer een blad uitrollen dan heeft het gras wel degelijk nut hier want dat is hier namelijk deze zomer nog niet eerder gebeurd... Ja, mijn Washingtonia groeit sneller als de bananen... :roll:

Overigens heb ik het uitgeprobeerd bij een sikkimensis. Ik las in het andere topic dacht ik dat juist Musa basjoo totaal niet van hoge hitte houd wat opgewekt wordt door dit gras? Misschien is dat de reden waarom de Musa basjoo nu bij jullie het blad er enigzins raar uit laat komen...

Robbin

bij mij heeft de basjoo nergens last van. het is juist de sikkimensis die zo doet.
rg14

3 bedankjes

Berichtdoor Exotic Life op 11 aug 2010 21:04

rg14 schreef:
Exotic Life schreef:Tot op heden hier nog geen problemen met het gras, en als ik het gras weghaal duidelijk rottings/verteerproces te zien, ruikt overigens niet. Echt een versnelling aan de groei, durf ik niet te zeggen doordat ik nou meer op let lijkt het alsof het sneller groeit. De grond bleef nu wel vochtig door het gras, en dat kreeg ik normaal nooit voor elkaar dus dat is voor mij toch een pluspunt. Mocht de banaan nu binnen 7 dagen weer een blad uitrollen dan heeft het gras wel degelijk nut hier want dat is hier namelijk deze zomer nog niet eerder gebeurd... Ja, mijn Washingtonia groeit sneller als de bananen... :roll:

Robbin

bij mij heeft de basjoo nergens last van. het is juist de sikkimensis die zo doet.

Met de grashoopmethode?
Exotic Life

57 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers