Licht winterstalling

In deze rubriek kan je al je vragen en tips posten in verband met het beschermen van exotische planten in de winter.

Licht winterstalling

Berichtdoor kiwi op 30 okt 2010 22:07

Vandaag dan de grote verhuizing van onze planten naar de winterstalling gemaakt! Was een hoop werk maar nu staat er alles. Nu vroeg ik mij af hoe het zit met de licht inval voor palmen? Bijna alle planten krijgen net/ genoeg licht van buiten maar bij de palmen is het minimaal. Ze vangen wel wat op maar dus niet veel, kan dat........?

Groeten Quirijn
kiwi

33 bedankjes

Re: Licht winterstalling

Berichtdoor amourath op 31 okt 2010 12:14

Iedere plant met groen blad heeft licht nodig (fotosynthese) dus ook de palmen. Wat wij als voldoende licht zien is overigens meestal te weinig... kan je de palmen niet meer geven? Bananen bvb kunnen daar beter tegen, die hun blad gaat er toch af, maar jouw palmen gaan er niet gelukkig van worden.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor kiwi op 01 nov 2010 13:47

Bedankt Amourath voor je antwoord! Mijn gedachte word nu toch bevestigd en ga deze dan daar toch verplaatsen. Eigenlijk ook logisch ook maar hoopte toch ergens dat het genoeg licht zou zijn. Ik zet ze nu voor de stalling neer in een grote onverwarme kas en mocht er dan zware vorst komen kunnen ze dan als nog naar binnen in de ruimte en zal ze dan meer naar het raam plaatsen.

ps hoeveel vorst kan een Tr. super nova hebben, enig idee......?

Groeten Quirijn
kiwi

33 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 01 nov 2010 14:11

Ongeveer zo'n -6°C. (zie ook hier)

Ik had de mijne vorig jaar te lang buiten laten staan met speerrot als gevolg.
Dacht eigenlijk dat ze meer konden hebben. Hij is er met een behandeling wel heel goed door heen gekomen. Dankzij de hoge groeisnelheid heeft hij nu alweer een mooie volle kroon. ;)

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Keer terug naar Winterbescherming