Van onder het stof even dit topic aangevuld met een werkje van de laatste dagen.
Dit is voor mij nl het ideale moment om alvast te plannen wat ik waar ga zetten in de tuin.
Mijn tuin is immers nog in volle aanleg. Vorig jaar was het nog één groot grasveld met een paar bomen; in het voorjaar heb ik het tuinpad aangelegd en het tuinhuis neergezet. (
zie dit topic).
Dit is het plan.

- Aanleg tuin 2011.1.JPG (95.5 KiB) 3989 keer bekeken
Voornaamste is de bamboehaag links naast het terras om wat meer privacy te creëren. Dit moet een Fargesia robusta 'Campbell' worden.
Tevens komt er een border in hoefijzervorm om het grote grasveld een beetje te "breken".
Hierdoor krijgt het terras opnieuw iets meer rust en uitzicht, krijgt de tuin meer diepte maar kunnen de jongens nog steeds ongehinderd spelen.
Links van het huis komt ook bamboe zodat de vensters aan die kant ook uitzicht hebben op een leuk tuintje. Een Maurelii zal de blikvanger moeten worden. Er rechtsboven komt rond de BBQ een mini-kruidentuintje met oa rozemarijn, tijm en munt (voor de Mojito's

). Eronder een Trachy, er boven Musa sikkimensis Red Tiger.
Rechts naast het huis had ik een Sequoia in gedachte maar ik twijfel nog of ik daar niet toch een mini-Trachy-bos ga maken.
Hier nog een uitzicht vanuit de woonkamer.

- Aanleg tuin 2011.2.JPG (90.37 KiB) 3989 keer bekeken
Helemaal achteraan moet een Fargesia robusta of een Fargesia murielae ‘jumbo’ komen. Rechtsboven in beeld zie je nog net een beetje van de Albizia.
En dit is een snelle schets van de grote border.

- Aanleg tuin 2011.3.JPG (83.27 KiB) 3989 keer bekeken
Tips, vragen, suggesties of bedenkingen?
Shoot!
(NB. Het betreft een huurwoning! Geen grote graafwerken, vijvers ed dus

)
Vrgr
Niek