benzine

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: benzine

Berichtdoor amourath op 24 feb 2011 11:53

lapalmeraie schreef:Het mag ook geen onbetaalbare luxe worden. Het moet een kwestie van geven en nemen zijn hè.

Dat is het nu al voor veel mensen. Twee auto's privé kosten massa's geld maar soms kan je ook gewoon niet anders: het werk is onbereikbaar via openbaar vervoer, de uren waarop je kinderen moet ophalen zijn onrealistisch, je woont erg afgelegen... enz.
Reken maar wat het stalen ros je kost op een jaar tijd, daarbij nog wat tax langs hier en belasting langs ginder...

Ik ben ook meer te vinden voor een systeem van tol: de gebruiker/verbruiker betaalt. Ik snap ook niet dat een gepensioneerd koppel dat een autootje enkel nog gebruikt om 1 keer op de week boodschappen te doen, evenveel moet betalen als iemand die 50.000 km op een jaar rijdt.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor wsnbm op 24 feb 2011 11:59

Vandaag litertje euro op 1.60 euro en diesel 1.31 euro.

Laatst hoorde ik wel een bericht op de radio dat het kabinet een onderzoek gaat doen naar extreme stijging van de brandstofprijzen.

Ondertussen stijgt deze lekker verder?

Dan maar met ze allen in een eco bak gaan rijden 1 op 25 ofzo en dan minder naar de pomp?
Groet,
John
wsnbm

186 bedankjes

Berichtdoor Tosaman op 24 feb 2011 13:12

wsnbm schreef:
Daar werk ik naast, ze hebben dagelijks de vlam in de pijp (affakkelen).
Leuk om te weten toch ;)

Even ter verduidelijking: dat affakkelen heeft natuurlijk niets met verspilling te maken. Het gas wat ze affakkelen, is veelal gas dat vrijkomt bij productieprocessen. Dit gas is vaak ongeschikt om naar energiecentrales te transporteren en het te gebruiken om energie mee op te wekken. Maar dit wist je waarschijnlijk al.
Dit doen ze bij ons namelijk ook; ik werk op een staalbedrijf in IJmuiden.

Maar even weer ontopic. Het zou beter zijn als er één Europees vignet zou komen, wat de automobilist dan Euro 500,- zou moeten kosten, inclusief verplicht wa-verzekering. Daarmee kun je dan door heel Europa reizen, zonder dat je in Zuid-Europa tol moet betalen, of meer oostwaarts, waar vignetten gebruikelijk zijn.
Die Euro 500,- is dan jammer voor landen waar men geen wegenbelasting betaald, of voor mensen die minder dan 10dkm/jaar rijden. Dat is dan maar zo. Vijf of zes verschillende vignetten achter mijn voorruit zie ik ook niet zitten.
Dan de brandstofprijs. Die moet ook gelijk worden in ieder Europees land. Dat is dan weer gunstig voor Nederland, maar tevens zeer spijtig voor de ons omringende landen, en dan met name Zuid-Europa en voormalig Oostblok.
Het is toch te zot voor woorden dat bij mij in de buurt Polen permanent wonen en werken, maar nog steeds onverzekerd in een auto met Pools kenteken rondrijden? Let wel: vaak hebben zij ook een illegaal ingebouwde lpg tank gemonteerd. Dit houdt ook in dat er wegenbelasting ontdoken wordt.
Met zo'n Europees vignet zou dat zomaar over kunnen zijn.
5-5-2015 lekker naar AC/DC geweest.
Tosaman

16 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 24 feb 2011 13:19

Zoals ik al aangaf. Iedereen redeneert vanuit zijn eigen standpunt.
Want in jouw mooi uitgedachte voorstel zitten enkel nadelen voor de buren, niet voor jouzelf :lol:
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Greener op 25 feb 2011 12:30

Het gas wat ze fakkelen bij Shell R'dam is pure LPG (Kan wnsb waarschijnlijk beamen)
En dat heb ik weer van een vriend die bij de Shell werkt. Heeft weer met overdruk e.d. te maken.

Wat betreft tol in Belgie:
Die vertik ik gewoonweg te betalen. Ik heb vorig jaar bij Antwerpen een velg finaal in stukken gereden met alle schade vandien maar de verzekering krijgt geen stuiver van de Belgische staat...
Mochten de Nederlands pratende Belgen zich dan toch weer willen aansluiten bij hun oervaderland gaarne een stukje grond aan mij geven om de gelden schade te vergoeden :lol:

Sebas
Greener

34 bedankjes

Berichtdoor amourath op 25 feb 2011 12:40

Greener schreef:Wat betreft tol in Belgie:
Die vertik ik gewoonweg te betalen. Ik heb vorig jaar bij Antwerpen een velg finaal in stukken gereden met alle schade vandien maar de verzekering krijgt geen stuiver van de Belgische staat...

Ha, wat had je gedacht :mrgreen: Ik ken het probleem maar al te goed, ik heb 2 jaar geleden bij wegenwerken een stuk metalen buis ontmoet... een stuk afval van de werken, door een voorligger omhoog gekatapulteerd en aan hoge snelheid tegen mijn auto gekeild. Gevolg: 2 ferme putten in m'n motorkap + een gebarsten voorruit. Bij de verzekeringen lachen ze je gewoon uit, je kan immers niet bewijzen dat dat door de werken komt, kan evengoed afval van een vrachtwagen geweest zijn... Betaal het lekker zelf dus.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 25 feb 2011 12:48

Ik heb inmiddels een auto die aangepast is aan de huidige condities op de weg:

Afbeelding

:lol:
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor turtleboy op 25 feb 2011 13:20

De auto blijft de ideale melkkoe om de staatskas te vullen en dan heb ik het nog niet over de boetes die enorm zijn gestegen,allemaal voor de verkeersveiligheid :lol: laat me niet lachen.
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
turtleboy

72 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 25 feb 2011 13:33

turtleboy schreef:Den dan heb ik het nog niet over de boetes die enorm zijn gestegen

Dat heb ik nog niet uitgetest :fluiten:
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Dejagere op 25 feb 2011 13:55

Als het een troost mag zijn voor de Nederlanders,ik vind dat het met belastingen ,taksen en dergelijke in Belgie niet beter gesteld is.Als vader of moeder hier sterft mag je een stevige rekening successierechten verwachten en dat zal niet gaan met een paar duizend euro,je moet als kind zelfs betalen op de woning van je ouders terwijl enkel moeder al dood is en je in feite zelf nog niets verdient aan de woning doordat vader er nog in woont moet je er duizenden euro op betalen.Over zotte kosten gesproken in Belgie.En als vader dan sterft mag je op dat huis nog eens duizenden,vaak tienduizende euros betalen dat vind ik persoonlijk nog erger dan dure benzine,mja ze moeten hun geld ergens halen maar trop is teveel.
Dejagere

45 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Nieuws en tips