EDUARD schreef:amourath schreef:Naast mijn planten hou ik me bezig met fotografie en mijn paarden dus hobby's zat om mijn tijd te vullen.
Daar is wat van te zeggen, stel je voor jij ging alle paarden rassen verzamelen

en ja zo wordt je ook wel een beetje opgezwengeld mee te doen aan de verzamel woede, de ene plant is nog mooier dan de andere, je moet een keuze maken en met die planten doorgaan die je goed liggen en waar je echt iets mee hebt, en ja ook dit is een mening en geld weer niet voor anderen, maar toch leuk om bezig te zijn
Gr. Eduard.
Paarden verzamelen... nja, ik ben goed gestart, ik hab al 3 verschillende rassen waarvan één zeldzaam

Nee, dat verzamelen zegt me niks... ik heb ook veel planten maar als ik nu de bananen neem bvb: ik vind de meeste zo hard op elkaar lijken dat ik het bij de simpelste hou. Ik vind Musa basjoo prima, ik hoef niet zonodig een andere Musa te hebben die daar sterk op lijkt. Alle andere bananen verschillen dus ook duidelijk: een velutina, een sikkimensis 'red tiger', een glaucum, een maurelli... je kan dat ook verzamelen noemen maar het zijn op zich allemaal heel erg verschillende planten. Daar stopt het bij mij dan ook

Ik heb ook de ruimte niet om alles te houden dus ik moet wel wat selectief zijn

Het voordeel van planten is dat je ze als zaad goedkoop kan krijgen en de verzamelaars zo relatief weinig kosten hebben. Mijn vriend verzamelt lenzen, dat is andere koek