wie heeft nog andere hobby of verzameling

Plaats hier nieuws en tips in verband met de exotische planten hobby.

Re: wie heeft nog andere hobby of verzameling

Berichtdoor amourath op 09 mei 2011 08:43

Verzamelen doe ik niet, in geen enkele hobby. Verzamelaars waarderen de hobby niet meer om wat hij is, maar willen gewoon meer dan een ander, dat is geen liefhebberij meer... Ik heb geen enkele behoefte om alle bananen te verzamelen die ik kan krijgen, wat heb je daar aan :roll:

Naast mijn planten hou ik me bezig met fotografie en mijn paarden dus hobby's zat om mijn tijd te vullen.
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor lapalmeraie op 09 mei 2011 11:40

Verzamelen doe ik niet, in geen enkele hobby.

Dat is nochtans evolutionair bepaald hè amourath :lol:

Dit (leuke) topic deed me aan een gelijk maar ouder topic denken: hobby's

Daar vind je ook mijn uitgebreide uitéénzetting ;)
Veel is er niet veranderd. Enkel heb ik niet zo veel tijd meer voor het prutsen in Photoshop e.d. omdat ik meer tijd spendeer met mijn 2 kinderen (zoon 5,5 jr en dochter 7 mnd) en het bijhouden van huishoudelijke taken en het onderhoud/aanleg natuurlijk. Ben soms al blij als ik het één en ander bijgelezen krijg hier. :lol:

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op X: @la_palmeraie
lapalmeraie

856 bedankjes

Berichtdoor Eduard op 09 mei 2011 12:27

amourath schreef:Verzamelen doe ik niet, in geen enkele hobby. Verzamelaars waarderen de hobby niet meer om wat hij is, maar willen gewoon meer dan een ander, dat is geen liefhebberij meer... Ik heb geen enkele behoefte om alle bananen te verzamelen die ik kan krijgen, wat heb je daar aan :roll:

Naast mijn planten hou ik me bezig met fotografie en mijn paarden dus hobby's zat om mijn tijd te vullen.

Daar is wat van te zeggen, stel je voor jij ging alle paarden rassen verzamelen :lol: en ja zo wordt je ook wel een beetje opgezwengeld mee te doen aan de verzamel woede, de ene plant is nog mooier dan de andere, je moet een keuze maken en met die planten doorgaan die je goed liggen en waar je echt iets mee hebt, en ja ook dit is een mening en geld weer niet voor anderen, maar toch leuk om bezig te zijn :thumb_up:
Gr. Eduard.
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Eduard

1028 bedankjes

Berichtdoor Ronnie D op 09 mei 2011 13:10

Ik verzamel auto's :?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En deze heb ik moeten verkopen ivb met de plaats :(
Afbeelding
Heb maar een motor er bij gekocht die heeft minder plaats nodig :lol:
Afbeelding
Daar heb ik ook al weer aan geslepen en gelast :lol:
Laatst bijgewerkt door Ronnie D op 10 mei 2011 09:22, in totaal 1 keer bewerkt.
Ronnie D

12 bedankjes

Berichtdoor pascal op 09 mei 2011 13:16

Ronnie D schreef:Ik verzamel auto's :?

Ik ook :D
Bij wagens ben ik echter minder exotisch aangelegd als bij planten, ik hou het namelijk strikt bij het Duitse soort (volkswagen en porsche)
pascal

1 bedankjes

Berichtdoor amourath op 09 mei 2011 13:40

EDUARD schreef:
amourath schreef:Naast mijn planten hou ik me bezig met fotografie en mijn paarden dus hobby's zat om mijn tijd te vullen.

Daar is wat van te zeggen, stel je voor jij ging alle paarden rassen verzamelen :lol: en ja zo wordt je ook wel een beetje opgezwengeld mee te doen aan de verzamel woede, de ene plant is nog mooier dan de andere, je moet een keuze maken en met die planten doorgaan die je goed liggen en waar je echt iets mee hebt, en ja ook dit is een mening en geld weer niet voor anderen, maar toch leuk om bezig te zijn :thumb_up:
Gr. Eduard.

Paarden verzamelen... nja, ik ben goed gestart, ik hab al 3 verschillende rassen waarvan één zeldzaam ;)

Nee, dat verzamelen zegt me niks... ik heb ook veel planten maar als ik nu de bananen neem bvb: ik vind de meeste zo hard op elkaar lijken dat ik het bij de simpelste hou. Ik vind Musa basjoo prima, ik hoef niet zonodig een andere Musa te hebben die daar sterk op lijkt. Alle andere bananen verschillen dus ook duidelijk: een velutina, een sikkimensis 'red tiger', een glaucum, een maurelli... je kan dat ook verzamelen noemen maar het zijn op zich allemaal heel erg verschillende planten. Daar stopt het bij mij dan ook :) Ik heb ook de ruimte niet om alles te houden dus ik moet wel wat selectief zijn ;)

Het voordeel van planten is dat je ze als zaad goedkoop kan krijgen en de verzamelaars zo relatief weinig kosten hebben. Mijn vriend verzamelt lenzen, dat is andere koek :lol:
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
amourath

112 bedankjes

Berichtdoor erna op 09 mei 2011 15:06

pascal schreef:
Ronnie D schreef:Ik verzamel auto's :?

Ik ook :D
Bij wagens ben ik echter minder exotisch aangelegd als bij planten, ik hou het namelijk strikt bij het Duitse soort (volkswagen en porsche)

Iemand soms interesse in een Appal Buggy ? met bijna allemaal originele onderdelen, jaren 60 dacht ik.

groetjes, Erna
erna

374 bedankjes

Berichtdoor cuno alexander op 09 mei 2011 21:24

Hoi allemaal .

mijn hobby is het verzamelen van miniaturen , van het auto merk Renault .
we hebben er twee gehad , een R.19 een R. clio allebei om zeep gereden .
en beide keren ernog goed vanaf gekomen , en dat laatste keer hebben echt ,
bakkenvol geluk gehad .

daarnaast verzamel ik ook nog boeken / stripboeken , van diverse onderwerpen
voor mijzelf maar ook natuurlijk voor mijn kinderen .

en natuurlijk mijn dochters , die zijn nu nog leuk en klein, moeten nog veel leren
dus ook daar heb ik een leuke hobby aan .

cuno alexander .
cuno alexander

5 bedankjes

Berichtdoor Esther op 09 mei 2011 22:30

ik heb wat met koeien :oops: ik verzamel beeldjes e.d al sinds m'n jeugd en ben nu gestopt met het verzamelen van beeldjes aangezien ik ze niet meer kan plaatsen... Maar nu gaat het gewoon buiten verder met melkbussen hoewel ik alleen nog de aparte oude soorten zoek. Het ergste is dat ik 80% van alle beeldjes en melkbussen gewoon gekregen heb :roll: Want als er iemand zegt datie een melkbus bij het grofvuil of oud ijzer gaat zetten, dan roep ik al dat ik 'm op kom halen... erg hé?
Het is dat de tuin te klein is om een minikoe (ja die bestaan!) te houden... :lol: .

buiten:
Afbeelding

Afbeelding

binnen:
Afbeelding

Afbeelding
Esther

93 bedankjes

Berichtdoor husqy op 09 mei 2011 23:29

naast mijn planten hobby rij ik ook supermotard en maak ik de weg onveilig :D

groetjes husqy