Tja...vroeger hadden wij thuis een zwart/wit televisie, met aan de voorkant vier draaiknoppen: 1 voor Ned.1, 1 voor Ned.2, 1 voor het volume en 1 voor kleurcontrast. Een afstandsbediening bestond nog niet. Degene die dat nu nog in huis heeft staan mag zijn, of haar, hand opsteken.
Vroeger draaide ik lp's en cassettebandjes, tegenwoordig staat alles op hard-disk.
Vroeger...toen zat je in de auto met een plattegrond van een dorp op schoot de weg te zoeken. Dorpen zijn tegenwoordig steden geworden en elke dag komen er nieuwe straten/wegen en er verdwijnen er ook weer evenzoveel.
Ik weet nog dat ik een Nokia 3310 had, dat was hip. Tegenwoordig worden er nog amper gewone gsm gemaakt. Nu loop ik met een htc rond. Het kan verkeren.
En heeeeel vroeger ging men met paard en wagen op visite, tegenwoordig gaat men per auto. Om maar eens een dwarsstraat te noemen.
Ik wil met deze vijf voorbeelden alleen maar de vooruitgang in technologie aangeven. Zonder technologische vooruitgang staan we in economisch opzicht stil.
Oja, ik ben van 1968, en opgegroeid in de jaren '70 en '80. Toen had je nog geen pc's op school, geen gsm's, geen tomtom's en noem maar op. Maar het heeft mijn leven wél vergemakkelijkt als ik het vergelijk met toen.