Even een kleine update in huize "LP"
Mijn Siam ruby heeft tijdens de verhuizing ook een klap gekregen.
Vorige week zag ik ineens hoe het onderste gedeelte van de stam gedeeltelijk zacht was geworden. Hij had ook helemaal geen stevigheid meer en hing redelijk door.
Van het weekend had ik eindelijk pas tijd om hem te verpotten. Maar nog voordat ik hiervoor de kans had was de hele stam enkele mm's boven de grond afgescheurd.
Natuurlijk heb ik hem toch van de te vochtige grond ontdaan aangezien het stompje nog mooi hard was. De wortels waren ook nog mooi. Het geheel heb ik in nieuwe stekgrond gezet. Dat was het droogste dat ik momenteel voor handen heb. Nu staat die pot opnieuw binnen. Gisteren heb ik er ook wat witte verse schimmel vanaf moeten vegen. Het stompje dat net boven de grond uitkomt was namelijk nog wat vochtig. Nu maar afwachten... Fingers crossed.
Gisteren trouwens ook de volgende planten binnengehaald:
- Bismarckia zaailingen
- Cycas revoluta en Dioon edule 'RV' zaailingen
- speciale Trachy zaailingen (princeps b/s, nanus, takil)
- 2 Strelitzia nicolai's (als backup)
- Albizia j. zaailing
- Sequoiadendron g. en Sequoia i. zaailingen
Het wordt nu immers weer kouder vooral 's nachts.
Ze stonden er allen nog prachtig bij. Vooral de Sequoiadendron is enorm gegroeid. Die wil ik in de toekomst in de volle grond zetten. Dan kan die helemaal mooi gaan groeien.
Buiten staat nu nog oa:
- Washingtonia filibusta, filifera en robusta's (grotere planten en zaailingen)
- Strelitzia nicolai zaailingen
- Phoenix d. en c. (waaronder ook zaailingen)
- Musa basjoo's (allemaal al uitgegraven wegens de verhuizing)
- Musa sikkimenis
- Musella lasiocarpa
- Kangoeroepoot (is zelfs terug gaan bloeien

)
- Phormium
- Dicksonia a.
- Canna musafolia's (staan in pot dus kunnen in noodgevallen meteen de garage in)
- Roemeense paprika
- Yucca's
- Aloë vera stekjes
- Oleander n.
- en de trachy's (fortunei, wagnerianus, princeps green) natuurlijk.
Daarvan moet natuurlijk ook een heel deel naar binnen als het echt gaat vriezen.
Sst... nog niet zeggen tegen m'n vrouw hè
Niek