Ik moest daarvoor nog wel snel mijn serre monteren.
Ik had aanvankelijk
deze serre, maar door een heel jaar zon, weer en wind en een tijdje half afgebroken in de hoek van de tuin te hebben gestaan omwille van de verhuis, was het plastic op veel plaatsen kapot.
Hierbij een korte samenvatting van het werk. Helaas geen tijd gehad om foto's te maken.
Eerst ben ik een stuk serreplastic gaan halen bij de AVEVE. De 7m (bij 6m) kostte me zo'n €30,-.
Bij thuiskomst heb ik het frame eerst op antiworteldoek geplaatst. Vervolgens de tentharingen op verschillende plaatsen door het frame en het doek in de bodem.
Daarna heb ik aan de 4 hoekpunten met touw een verticale verbinding gemaakt. (Had namelijk al eens gehoord dat bij iemand het bovenste deel losgerukt was door de wind.)
Toen begon het grootste werk; een geul graven, volledig rondom de serre. Toen dit eindelijk klaar was heb ik het plastic over het frame getrokken. Aan de onderkant is het plastic rond een metalen buis gerold. Dit ging samen met het overschot van het gronddoek de geul in en afdekken maar
Aan de voorkant heb ik vervolgens de deur uitgesneden en de zijkanten rond het frame vastgetaped.
Voor de deur heb ik eerst een frame van bamboe-stokken gemaakt. Hierover heb ik een stuk plastic gespannen. De ophanging was even creatief zijn: tie-raps boven en onder aan één kant als scharnier, aan de andere kant een houtje-touwtje principe als slot. Onderaan heb ik ook een tentharing aan de deur vastgemaakt met een tie-rap om de deur in eender welke stand te kunnen blokkeren
Daarna, in het inmiddels schemerdonker, de planten erin.
Er is natuurlijk wel een foto van het eindresultaat

- DSC04149.JPG (41.89 KiB) 4126 keer bekeken
Maar het meerendeel staat toch effectief in huis hoor. Vrouw ook blij
Zéker toen ze één van de regenwormen die ze net met veel tegenzin op mijn vraag in enkele potten had gestopt (tip van p e t e r

), moest onderscheppen tijdens z'n vluchtpoging... hij was al halverwege de woonkamer
Vrgr
Niek