EDUARD schreef:segers301 schreef:Ben net een kijkje gaan nemen in de garage, alles ziet er hier nog goed uit, ook de trachycarpus buiten alles in orde. alleen heb ik in de garage gemerkt dat de dicksonia een zwarte rol had, heb eens gevoeld en de rol brak meteen af, helemaal rot, de andere rollen zien nog groen maar zijn ook niet echt hard.
Staat vorstvrij onder een koepel dus licht genoeg. Ik veronderstel dat hij te veel water gekregen heeft, kreeg elke week na eens in de kop te voelen of hij droog was een klein beetje water in de kop ( minder dan 1/4 liter). heb nu nog geen water gegeven. De kop voelt nu wel nat maar de grond voelt droog aan. De veren zien er wel nog allemaal mooi groen uit, wat doe ik nu best en komt het nog in orde?
Jonathan
Hoi, dan zou ik de kop even droger houden, maar de grond iets meer bevochtigen, deze mag ook zeker niet uitdrogen!
Gr. Eduard.
Ok dan laat ik het water in de kop voorlopig zo tot deze weer droger aanvoelt en dan minder naar om de 2 weken ofzo? heb alvast de grond wat water gegeven.
Hoop dat het nog in orde komt.
Jonathan