zoals beloofd foto's van hoe mijn plantjes momenteel binnen staan ( niet letten op de rommel , het is hem enkel te doen over waar ze staan en hoe ze eruit zien )
je zal zien dat ze allemaal zonlicht binnenkrijgen ( de ochtendzon , tot zo rond de middag ) de grote musa dwarf en maurelli die staan bijna vlak voor het raam ( staan op tafel die voor venster staat ) en de anderen staan op en dressoir maar hebben ook zonlicht
zoals je ziet zijn mijn musa ornata , velutina pink , dwarf cavendish ( de 2 kleintjes ) en de maurelli's niet in echt mooie staat
ze hebben bruine randen aan de bladeren , sommige bladeren zijn zelfs volledig bruin en uitgedroogd ( en neen , planten staan niet droog , krijgen geen water maar potgrond is wel nog vochtig ) en de maurelli's groeien zelfs door , weliswaar met langere bladeren dan wanneer ze buiten staan , minder rood gekleurd en precies ook minder mooi gevormd
1 kleine musa dwarf heeft precies niet zoveel last en blijft toch ietwat "mooi" zijn , net als zijn grote broer voor het raam , maar ja , een musa dwarf is in principe ook een kamerplant ( die groeit lekker door en bezorgt mij toch elke anderhalve week een nieuw blad )
de grote dwarf en de kleine zullen blijven staan , de andere verhuizen naar slaapkamer waar er praktisch geen licht zal zijn , ook iets minder warm ( hier beneden staan ze ongeveer max 18°) en bedoeling is om ze daar in "winterslaap" te brengen, dus ook minder of bijna geen water geven
alle reacties en commentaar zijn welkom